Przejdź do treści
ban2
ban1
ban4
Przejdź do stopki

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny"English Special Days"

Treść

INNOWACJA PEDAGOGICZNA
metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Magdalena Wróblewska

 

Olnopolski_Projekt_Edukacyjny_English_Special_Days.pdf

Temat innowacji:
Budzenie zainteresowania dzieci językiem angielskim poprzez wprowadzanie na zajęciach języka angielskiego scenariuszy zajęć "dni nietypowych".

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Brzeznej
Przedmiot: język angielski
Osoba wdrażajaca innowację: Marietta Gołąb
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy 0 oraz klas I - III.  Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2022/2023 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach obowiązkowych zajęć języka angielskiego w wymiarze co najmniej 8 godzin dydaktycznych tego przedmiotu.
Niniejsza innowacja ma na celu stworzenie przez nauczyciela bazy dydaktycznej przyjaznej uczniom. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do poszerzania wiedzy o świecie poprzez prezentowanie dni nietypowych oraz poszerzać czynne słownictwo uczniów.

Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja"English Special Days" jest moją odpowiedzią na rosnące potrzeby aktywnego i kreatywnego sposobu nabywania umiejętności językowych przez uczniów a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego.
Na podstawie wieloletnich obserwacji pracy w Szkole Podstawowej w Brzeznej zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje angażowania wszystkich zmysłów w procesie zdobywania wiedzy, koncentracji uwagi na komunikacyjny aspekt języka obcego oraz możliwości wykorzystania ich potrzeb ruchowych.

Opis innowacji:
    1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy 0 oraz klas 1 -3
    2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
- wykorzystanie autentycznych materiałów w języku angielskim: książeczki anglojęzyczne dla dzieci, filmy animowane, piosenki, gry i prace plastyczne, zabawy muzyczne i ruchowe
 - zapoznanie uczniów ze słownictwem, typowymi komunikacyjnymi strukturami, bajkami i piosenkami anglojęzycznymi
 - wdrażanie pracy w parach i grupach, burza mózgów, zabawy i gry aktywizujące z kartami obrazkowymi, nauka wierszyków i piosenek związanych z tematyką danych zajęć

Cel główny: Budzenie zainteresowania dzieci językiem angielskim poprzez wprowadzanie na zajęciach języka angielskiego scenariuszy zajęć "dni nietypowych".

Cele szczegółowe:
 - nauka poprawnej wymowy poznanego słownictwa
- motywowanie do swobodnego posługiwania się słownictwem z bloków tematycznych, jakie zawiera podstawa programowa na I etap edukacyjny
 - zachęcanie do tworzenia własnych wypowiedzi pełnymi zdaniami z wykorzystaniem poznanych struktur
 - rozbudzanie naturalnej ciekawości poznawczej uczniów oraz ukazanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności
 - przygotowanie uczniów do II etapu edukacyjnego

IV. Metody i formy
Nauczyciel Marietta Gołąbraz / dwa razy w miesiącurealizuje zajęcia związane z wybranymi  dniami nietypowymi posługując się jako inspiracją proponowanymi przez autorkę programu aktywnościami uczniów.

V. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
    • Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, gdyż samodzielnie wykonują różne prace plastyczne, angażują się ruchowo, ćwiczą pamięć i spostrzegawczość, uczą się przez zabawę,
    • Wykorzystują możliwości zasobów internetowych w formie filmów animowanych i edukacyjnych, prezentacji multimedialnych czy piosenek,
    • Mają możliwość współpracować w grupach i ćwiczyć komunikację w celu np. ukończenia gry, zdobycia punktu dla swojej drużyny, zaprezentowania swoich mocnych stron,
    • Uczą się w otoczeniu autentycznego języka piosenek, filmów i książek dla dzieci.

Nauczyciel:
    • Wykorzystuje kalendarz dni nietypowych jako inspirację do wzbogacania swojego warsztatu pracy i poszerza bazę materiałów o takie, które sprzyjają przyswajaniu wiedzy przez uczniów i angażują ich w aktywność na lekcji
    • Jest kreatywny, inspirujący i wskazuje drogę bardziej niż podaje gotowe rozwiązania, przez co rozwija u uczniów przedsiębiorczość oraz innowacyjność

VI. Tematyka zajęć
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego. Przewidziano realizację następujących bloków tematycznych:
- Dzień Motyla - przyroda wokół mnie
-  Światowy Dzień Jabłka - jedzenie
 - Światowy Dzień Mycia Rąk - mój dzień
-  Dzień Pluszowego Misia - jedzenie, moje zabawy
-  Pierwszy Dzień Zimy/ Dzień Śniegu– sport, przyroda wokół mnie,
-  Dzień Pizzy - ja i moi bliscy, moje miejsce zamieszkania
-  Dzień Kota - przyroda wokół mnie
-  Dzień Wiatru - przyroda wokół mnie

VII. Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:
 - ankietę wśród uczniów dotyczącą przeprowadzonych zajęć na temat dni nietypowych
 - rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami,
Szczegółowa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji.
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.

VIII. Spodziewane efekty
    • Wszechstronny rozwój osobowy uczniów
    • Zwiększenie motywacji uczniów do nauki, zdobywania nowej wiedzy i nowych umiejętności
    • Ukierunkowanie na aktywność społeczną
    • Wykorzystywanie informacji z różnych źródeł orasz kreatywne rozwiązywanie problemów

 

52509